Hogyan jár el a felelős reklámozó? Hogyan kell és miként lehet gyermekekkel és gyermekeknek hirdetni? Mi az a greenwashing? Miért fontos az önszabályozás és mit értünk alatta az etikus reklámozási gyakorlatokkal összefüggésben? A válaszokat Gerendi Zsolt, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára osztja meg a SimpleTrends Podcast 26. epizódjában.

Gerendi Zsolt marketing közgazdász. Tanulmányait a BKE-n végezte majd mesterdiplomát szerzett az ECONOVUM akadémián. 1994. óta dolgozik a média és kommunikációs szakmában. A hírlap-kereskedelmi, majd a kiadói feladatok után, 1997-től 2019-ig egy vezető ügynökségi csoportnál elsősorban média és ügyfélkapcsolati területen dolgozott különböző pozíciókban. A magyar piaci ismerete mellett regionális szerepkörben, egy 17 országért felelős regionális koordinációs csapatot épített fel és irányított. 2019-től az ÖRT főtitkára, 2024-től az európai önszabályozó szervezet (EASA) alelnöke. Füredi Orsolyával pedig a reklámozás gyermekvédelmi aspektusairól, zöld állításokról, vállalkozói és fogyasztói tudatosságról, az önszabályozás fontosságáról beszélgetnek.

Az adásban érintett legfontosabb témák:

2.20 – Mit csinál az Önszabályozó Reklámtestület? Mit kell tudni róla? Kik a tagjai?

13.30 – Reklámetikai Kódex

17.25 – Gyermekvédelem – Reklámok gyermekekkel és gyermekeknek

26.00 – Környezetvédelmi reklámetikai kérdések – hogyan használjuk a zöld állításokat

30.00 – Hogyan kezeli az ÖRT a fogyasztói és versenytársi panaszokat?

38.00 – Tagvállalkozások monitoringozása

40.00 – Tréningek, gyakorlati útmutatók, praktikus kérdések

41.30 – Mennyire javul a tudatosság?

Ha Te is kíváncsi lettél, akkor helyezd magad kényelembe és indulhat a lejátszás!

Felkeltették érdeklődésed az adásban hallottak és többre is kíváncsi lennél? Az alábbi linkek segítségével további hasznos információkat érsz el a podcastben érintett témák kapcsán:

Önszabályozó Reklámtestület honlapja: https://www.ort.hu/

Reklámetikai Kódex: https://www.ort.hu/kodex

Gyermekvédelmi ajánlás https://www.ort.hu/wp-content/uploads/2020/06/ajanlas-a-gyermekek-reklamokban-es-influenszer-egyuttmukodesekben-valo-szerepeltetesenek-minimumszabalyairol-ort-es-hintalovon.pdf