Teremts hatékony és kényelmes (online) vásárlói felületet ügyfeleidnek!

Cikkeink nem minősülnek sem jogi, sem egyéb üzleti tanácsadásnak, az itt közölt információk nem teljeskörűek és nem helyettesítik a megfelelő szakemberekkel történő konzultációt. Cikkeinket nem frissítjük rendszeresen, az abban foglalt információkat ezért mindig ellenőrizni szükséges.

Minek köszönheti a sikereit egy igazán jól működő webshop? Szükség van a megfelelő termékekre, a kidolgozott üzleti stratégiára, a stabilan működő technikai háttérre és olyan felhasználóbarát, szerethető felületre, amit a vásárlók könnyedén kezelnek. Sajnos sok esetben ez utóbbira már kevesebb figyelmet fordítanak a vállalkozók, ami óriási hiba.

Az e-kereskedelem évről évre erősödik, és egyre jelentősebb forgalmat ér el globálisan. Jól látható, hogy a fogyasztók határozottan az online vásárlás felé fordulnak – egyes becslések szerint 2040-re a nemzetközi értékesítés 95%-a az interneten keresztül fog megvalósulni. Ezt a gondolatot erősítik az Y- és a Z-generáció vásárlási szokásai. Míg előbbi csoportnak 67%-a, az utóbbinak 56%-a vásárol szívesebben online, mint személyesen az üzletekben. 

 

Tehát a masszív vásárlói kör adott, de az online értékesítéssel csak akkor érhetsz el sikereket, ha biztosítod az ügyfélélményt. Ehhez pedig az is kell, hogy az értékesítési felület szép legyen, logikusan felépített, jól használható, hiszen ezek a tulajdonságok vezetnek el ahhoz, hogy megvalósuljon a vásárlás és pénzt termeljen a webshop.  

Pontosan ezeket a kritériumokat tartja szem előtt a UX design. 

 

Miért van szükség UX-szakemberekre? 

Az e-kereskedelem kibontakozása és térnyerése során egyre kiélezettebbé válik a verseny. A vevők figyelméért és elköteleződéséért is meg kell küzdeni, hiszen egy-egy rossz tapasztalat vagy nem megfelelő vásárlói élmény miatt pillanatok alatt a konkurenciához fordulnak a fogyasztók.  

 

A UX-szakemberek munkája azt a célt szolgálja, hogy alaposan megismerjék a vásárlókat, a döntési mechanizmusaikat, intenzív kutatásokra és felhasználói visszajelzésekre alapozva növeljék a platformok hatékonyságát. A különböző felületek megtervezése előtt pontosan feltérképezik a felhasználók útját, és a tapasztalatokra alapozva készítik el a nézeteket, hogy azok a leglogikusabban legyenek felépítve.  

Tehát a UX jóval több, mint egy gyorsan működő és reszponzív felület. Egy vásárlókra fókuszáló módszertanról van szó, ami a felhasználók kényelmét és elégedettségét szolgálja. Így lesz a weboldal, webshop designja egyszerre barátságos és praktikusan használható. 

 

UX, mint befektetés 

„Tudjuk például, hogy átlagosan a fogyasztók fele már a mobileszközét használja az online vásárlásnál, így mindenképpen egy reszponzív felületet kell létrehozni, egyszerű, átlátható navigációval, gyors betöltési sebességgel, illetve kiemelt figyelmet kell fordítani a keresőoptimalizálásra és a fizetési opciókra. A vevők szinte azonnal büntetnek: közel 40%-uk rögtön elhagyja az oldalt, ha 3 másodpercnél tovább tart a betöltése.” – foglalta össze a lényeget korábban Laczkó Gábor, a Stlylers Group ügyvezetője. 

Tehát a UX területéhez tartozó kutatások, tervezések nem felesleges költségek, hanem az értékesítés sikerét szolgáló befektetések. Hiszen egy jól felépített oldal segíti a felhasználót, hogy minél hatékonyabban megtalálja a keresett termékeket, akár tovább növelje a vásárlásai értékét, és a pozitív tapasztalatai miatt rendszeresen visszatérjen az adott felületre. 

ezekről se
maradj le!